Bazen Google’ın arama sonuçlarından tatmin olmadığımda Yahoo!ya
başvuruyorum ve aldığım sonuçlar nedeni ile hemen her defasında kendime
“Neden Yahoo!’yu daha sık kullanmıyorum?” sorusunu soruyorum. Her ne
kadar yarışta artık iyice geride kalmış gibi görünse de Yahoo!’nun bir
arama motoru olarak hala iddialı olduğunu düşünenlerdenim.
Fakat bir-iki gün önce Yahoo! hakkında okuduğum bir haber
ile çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Yahoo!’nun duruma açıklık
getirmek için bir cevap vereceğini düşündüğüm için bugüne kadar habere
değinmedim, fakat anladığım kadarı ile bu pek gerçekleşecek gibi
görünmüyor :)
Söz konusu haberde Yahoo!’nun “cloaking” yaptığından delilleri ile birlikte bahsediliyordu. “Cloaking” tanımını nasıl Türkçe’leştireceğimi bilemediğim önce bu tanımı açıklamak istiyorum. “Cloaking”, bir web sitesinin bilgisayarları başında oturup tarayıcılarını kullanarak kendisine ulaşan “gerçek kullanıcılara” farklı, arama motorlarının “robotlarına”
farklı içerik sunmasıdır. Yani “cloaking” yapan bir siteyi siz ziyaret
ettiğinizde karşınıza herşeyin yerli yerinde olduğu ve belirli bir
düzene sahip bir site çıkarken, aynı siteyi bir arama motoru ziyaret
ettiklerinde yanıltıcı anahtar kelimeler ile arama sonuçlarında üst
sıralara çıkmak için çarpıtılmış içerikle karşılaşırlar. Dolayısı ile “cloaking”,
aralarında Yahoo!’nun da bulunduğu tüm arama motorlarınca
onaylanmamaktadır ve çoğu kez bu uygulamanın farkedildiği siteler bir
daha geri alınmamak üzere indeksten çıkarılırlar.
Haberde Yahoo! Autos’un, birisi Yahoo!’nun kendi arama motoru Slurp
taklit edilerek ziyaret edildiğinde karşılaşılan, diğeri de normal bir
tarayıcı ile ziyaret edildiğinde karşılaşılan ekranların görüntüsünü
bulabilirsiniz.
Şimdi soru şu;
gerçekleşmeyecek :) Tıpkı Google’ın w3.org’u, çok değerli PageRank
değeri 9′u suistimal ederek, para karşılığı (yılda 1000$) bağlantı sattığı için indeksinden çıkarmadığı gibi Yahoo! için de bu durumun bir sonucu olmayacak. Kurallar her zaman olduğu gibi “küçük kullanıcılara” için çalışmaya devam edecek :)
başvuruyorum ve aldığım sonuçlar nedeni ile hemen her defasında kendime
“Neden Yahoo!’yu daha sık kullanmıyorum?” sorusunu soruyorum. Her ne
kadar yarışta artık iyice geride kalmış gibi görünse de Yahoo!’nun bir
arama motoru olarak hala iddialı olduğunu düşünenlerdenim.
Fakat bir-iki gün önce Yahoo! hakkında okuduğum bir haber
ile çok şaşırdığımı itiraf etmeliyim. Yahoo!’nun duruma açıklık
getirmek için bir cevap vereceğini düşündüğüm için bugüne kadar habere
değinmedim, fakat anladığım kadarı ile bu pek gerçekleşecek gibi
görünmüyor :)
Söz konusu haberde Yahoo!’nun “cloaking” yaptığından delilleri ile birlikte bahsediliyordu. “Cloaking” tanımını nasıl Türkçe’leştireceğimi bilemediğim önce bu tanımı açıklamak istiyorum. “Cloaking”, bir web sitesinin bilgisayarları başında oturup tarayıcılarını kullanarak kendisine ulaşan “gerçek kullanıcılara” farklı, arama motorlarının “robotlarına”
farklı içerik sunmasıdır. Yani “cloaking” yapan bir siteyi siz ziyaret
ettiğinizde karşınıza herşeyin yerli yerinde olduğu ve belirli bir
düzene sahip bir site çıkarken, aynı siteyi bir arama motoru ziyaret
ettiklerinde yanıltıcı anahtar kelimeler ile arama sonuçlarında üst
sıralara çıkmak için çarpıtılmış içerikle karşılaşırlar. Dolayısı ile “cloaking”,
aralarında Yahoo!’nun da bulunduğu tüm arama motorlarınca
onaylanmamaktadır ve çoğu kez bu uygulamanın farkedildiği siteler bir
daha geri alınmamak üzere indeksten çıkarılırlar.
Haberde Yahoo! Autos’un, birisi Yahoo!’nun kendi arama motoru Slurp
taklit edilerek ziyaret edildiğinde karşılaşılan, diğeri de normal bir
tarayıcı ile ziyaret edildiğinde karşılaşılan ekranların görüntüsünü
bulabilirsiniz.
Şimdi soru şu;
- Yahoo! kendisini de indeksinden çıkaracak mı?
- Ya da, Google Yahoo!’yu indeksinden çıkarmayı göze alabilir mi?
gerçekleşmeyecek :) Tıpkı Google’ın w3.org’u, çok değerli PageRank
değeri 9′u suistimal ederek, para karşılığı (yılda 1000$) bağlantı sattığı için indeksinden çıkarmadığı gibi Yahoo! için de bu durumun bir sonucu olmayacak. Kurallar her zaman olduğu gibi “küçük kullanıcılara” için çalışmaya devam edecek :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder